"totta kai syömisessä oli oltava selvä peli: se meni joko oman pään mukaan tarkasti oikein tai täysillä metsään."

Kultaisen keskitien etsimistä.

--

Mitä olen tehnyt sille ihanalle tytölle, joka olin kuusi vuotta sitten? Tunnen pettäneeni hänet. Mitä olen oppinut sen kuuden vuoden aikana? Ainakin valehtelemaan ja salailemaan: aina kun joku kysyi mitä olin päivän aikana syönyt, liioittelin. Valheet vaativat joka kerta kekseliäisyyttä samoin syömättömyyden peittely- helpommalla olisin varmaan päässyt kertomalla totuuden. Ruoka on pakkomielle - helvetillinen välietappi kauneuteen? Olen taas samassa pisteessä kuin 15-vuotiaanakin. Yhtä ainoaa syytä ei ole, niitä on monta. Tahdon parantua, en jaksa tätä noidankehää.

Np. Bleak - Modual

"ja yhä uudelleen mä löydän itseni perimmäisten kysymysten juurelta: millainen leipäpala on normaalia? mikä on laihdutusta ja mikä ahmintaa?"